Sivut

tiistai 24. maaliskuuta 2015

Pankkipäivät - kuinka ne luetaan


Pankkisiirto toiselle tilille tai rahan nosto Otto-automaatilta. Nosta rahaa tai lähetä sitä minulle. Sinun rahasi livahtavat pankkitililtä kuin kolikko, joka kirstuun kilahtaa kun sielu taivaaseen vilahtaa.

Mutta jos se kolikko oli tulossa minun pankkitilille, toiseen pankkiin, niin sen matka kestää vähintään kaksi pankkipäivää. Ja ne päivät tarkoittavat arkipäiviä, jolloin se halavatun pankki on muka auki. Siihen kolikon matkaan ei vaikuta yhtikäs mitään pankin ulko-ovien aukioloajat. Pankin tietokone hoitaa sen kolikon matkan riippumatta siitä, onko pankkipäivä tai ei. Siihen tilisiirtoon menee noin 0,02 sekuntia, suurinpiirtein. Tiedän sen, koska olen itse tehnyt näitä pankkien tietoliikenneohjelmia.

Sen jälkeen kun olet päättänyt painaa [Lähetä] nappia ja lähettää rahat minun tilille, niin Sinun pankkisi tietokone lähettää rahasi Cayman saarille, oman pankkisi verottomalle tilille. Siellä se makaa kaksi vuorokautta kasvaen korkoa ja sitten, parin päivän päästä se palaa takaisin minun pankkiini ja minun tililleni.

Kun näitä 0,01€ tapahtumia on kymmenen tuhatta miljoona miljoona kertaa vuorokaudessa, niin arvata saattaa, että pankit rikastuvat näillä "pankkipäivien" välisellä viiveellä. Sillähän ne elävät, eivät sillä, että muka säilyttävät ja pitävät huolta meidän kuolevaisten rahoista.

M.O.T.

Alkuperäinen: Facebook  http://t.co/yZZv2Hy9pL

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti