Sivut

maanantai 2. maaliskuuta 2015

Microsoft MSDN rahastus

Suututtaa ja v#####'aa Microsoft.

Olen vuodesta 1984 saakka tehnyt töitä Microsoftin tuotteilla ja jakanut heidän ilosanomaansa. Vuodesta 1994 lähtien olen maksanut jäsenmaksua 750€ - 6100€ /vuosi Microsoftin MSDN (Microsoft Developer Network) + Visual Studio työkaluista.

Joka kerta, joka ikinen kerta, kun M$ on vaihtanut tai uusinut alustaansa (W95,NT,XP,W7) niin meidät kehittäjät on pakotettu ostamaan uudet työkalut. Eikä uusilla työkaluilla ole voinut tehdä töitä vanhalla alustalla, joten ... käytössä on pitänyt olla useampi päällekkäinen järjestelmä. Ai miksi? No, koska kaikki asiakkaat eivät heti säntää vaihtamaan uuteen järjestelmään.

Ja nyt minulle ilmoitetaan, että käyttämäsi tuote saattaa olla väärennös!
Jos minulla olisi huilu, niin saisivat haistaa sitä. Mutta kun on vain viulu ja kolme kitaraa, niin siitäkään ei tule mitään.

Nyt tietysti joku huomaa, että eihän putkiasentajakaan pärjää ilman työkaluja. Ei niin, mutta sama putkipihti sopii sekä 1973 että 2013 valmistettuihin kaksoisnippoihin ja muhveihin. Yhden ainoa uuden työkalun olen joutunut tänä vuonna hankkimaan: pesuallassekoittimen säätöosan avaimen, se maksoi 9,90€

No ok, tämä ilosanoman maksaminen loppui jo 2005, jolloin siirryin Red Hat, Ubuntu ja openSUSE Linux järjestelmiin. Linux kehitystyökalut ovat OpenSource eli Avointa Koodia. Ne voi ottaa käyttöön ilman maksua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti